Hírek

Szórólapbomba a BKV-nál: 400 ezer bruttó fizetésért toboroz a cég

Szórólapbomba a BKV-nál: 400 ezer bruttó fizetésért toboroz a cég

Bombaként robbant a hír a BKV dolgozói körében: szórólapokon, havi bruttó 400 ezer forintért toboroz járművezetőket a cég. A régiek közül néhányan már most a felmondásukat fontolgatják, mert az ő pénzük nem éri el ezt a szintet. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet felszólítja a cégvezetést, hogy szüntesse meg a különbséget, emelje fel az ennél kevesebb bruttókat is. Az EKSZ arra is választ vár, mennyi régebbi járművezető kap ennél alacsonyabb bért.

 

Döbbenetes hibát követ el a BKV vezetése, ha úgy vesz fel 400 ezer forintos havi bruttóért új járművezetőket, hogy előtte nem rendezi a régiek ettől elmaradt bérét – véli Nemes Gábor az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke. Az EKSZ ugyanis észrevette, hogy a cég az egyik kormánypárti lapban is megjelent szórólapon ennyiért toboroz sofőröket. Nincs ezzel semmi gond – véli Nemes -, hiszen a létszámhiánnyal küzdő, metrópótlás előtt álló BKV-nak úgy kell minden új járművezető, mint egy falat kenyér. Az viszont súlyos probléma, hogy a régiek egy részének nincs ekkora fizetése, s ez már most, alig néhány nappal a szórólap megjelenése után érezhető feszültséget okoz. Az érintett járművezetők széltében, hosszában hangoztatják, hogy ha az ő pénzüket nem emeli meg a cég az újak szintjére, akkor felmondanak. Márpedig néhány tucat járművezető távozása felérne egy kisebb katasztrófával a cégnél, hiszen még ezzel a mézesmadzagnak is beillő bérrel sem sikerül annyi járművezetőt a céghez csábítani, amennyivel nyugodtan készülhetnének a plusz feladatokkal járó metrópótlásra.

 

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet aggasztónak tartja a helyzetet, s azt, hogy a hír napról, napra nagyobb feszültséget okoz a munkavállalók körében. Az EKSZ levélben kéri Bolla Tibor vezérigazgatótól, hogy közölje, mennyi régi dolgozónak van még 400 ezer forint alatt a havi bére. A szakszervezet egyben felszólítja a vezérigazgatót, hogy sürgősen szüntesse meg a kritikus bérkülönbséget, mert az érintett sofőrök távozása tragikus következményekkel járhat. Nemes szerint a cégvezetés még mindig nem fogta fel, hogy az országos létszámhiány miatt a tapasztalt járművezetőket jobb pénzzel, jobb munkakörülményekkel más közlekedési cégeknél örömmel fogadják. Ez végtelenül veszélyes lehet a BKV-ra – véli Nemes, aki sürgős választ és mielőbbi megnyugtató intézkedést, a 400 ezer forint alatti bérek megemelését várja a vezérigazgatótól. Ha nem teszi meg, akkor a felmondások következménye egyértelműen a cégvezetést terheli – szögezi le az elnök, aki emlékeztet, az EKSZ éppen az ilyen bérfeszültség elkerülésére javasolta már nyár elején a jövő évi bértárgyalások kezdetét. Ha már érdemi egyeztetések folynának a januártól várható százalékokról, akkor a régi munkavállalók némileg nyugodtabban vennék az újaknak ígért kiemelkedően magas fizetés hírét is, mert bízhatnának benne, hogy ők sem fognak lemaradni. A BKV vezetése így kénytelen lesz az utolsó pillanatban tüzet oltani, kapkodni – állítja Nemes.

nemes-gabor1.jpg