Hírek

EKSZ: felelősöket a 3-as metró működtetéséért!

EKSZ: felelősöket a 3-as metró működtetéséért!

Egyenként és naponta engedélyeztetné a 3-as metró vonalán működő szerelvények forgalomba küldését az Egységes Közlekedési Szakszervezet

azok után, hogy a BKV elnök-vezérigazgatója egy napilapnak azt nyilatkozta: nincs veszély a vonalon, nem kell leállítani a szerelvényeket. Az EKSZ az üzemeltetésben résztvevő munkavállalók védelmében azt követeli a cégvezetéstől, hogy mostantól csak olyan szerelvényt küldjön forgalomba, amelynek biztonságát egy felelős „főnök” a nevével ellátott engedéllyel garantálja.

Tűrhetetlen és nevetséges cirkusz az, ami az egyértelműen lerobbant műszaki állapotú 3-as metró üzemeltetése körül zajlik, de bármit is próbálnak elhitetni egymással – és az utasokkal – a döntéshozók,  politikusok, egyértelműen az ő lelkükön fog száradni, ha valami baleset történik – nyilatkozta Nemes Gábor annak kapcsán, hogy egy napilapban megjelent: Bolla Tibor BKV elnök-vezérigazgató szerint még ilyen műszaki állapotban sem veszélyes utasokat szállítani a szerelvényeken. A cég egyik legnagyobb érdekvédelmi tömörülése, az Egységes Közlekedési Szakszervezet ezért azt követeli, hogy vegyék le a felelősséget a szerelvények karbantartóiról és kezelőiről úgy, hogy mostantól minden forgalomba küldött szerelvényre legyen külön napi engedély egy, a munkáltató által kijelölt felelős, vezető beosztású aláírásával – követeli az elnök.

Nemes emlékeztet: a szakszervezet már többször jelezte házon belül, és nyilvánosságra is hozta, hogy bizonyos műszaki berendezések és a szerelvények állapota miatt kockázatos a 3-as metró üzemeltetése. Ebben a helyzetben enyhén szólva is aggályos forgalomba küldeni egyes kocsikat. Az elnök leszögezi: szinte biztos, hogy egy műszaki hibából adódó balesetért is a legkisebb „láncszemeket”, vagyis a karbantartókat vonnák felelősségre. Pedig ők csak megpróbálnak megfelelni a főnökeik elvárásainak: üzemeltetni kell a vonalat és a szerelvényeket a csaknem vállalhatatlan állapotok ellenére is.

Ezek után döbbenten olvastuk a hírt, hogy Bolla Tibor elnök-vezérigazgató szerint nincs ok az aggodalomra – háborog Nemes. Amennyiben Bollának igaza van, akkor ezt dokumentálnia is kell a cégvezetésnek – véli az elnök. A szakszervezet követeli: mostantól minden egyes forgalomba küldött szerelvény műszaki állapotáért egy felelős beosztású vezető álljon jót, s csak az ő aláírásával menjenek ki a 3-as metró szerelvényei.  A szakszervezet szerint csak így lehet a felelősöket egyértelműben behatárolni és felelősségre vonni egy esetleges műszaki hibából adódó balesetért.