Hírek

BKV ATÜI Konzultáció 2017.11.23.

BKV ATÜI Konzultáció 2017.11.23.

Tájékoztató

  • Metrópótlás. A menetrendek átalakítása megtörtént, sokat javított a helyzeten, köszönjük. Igazgatósági szinten a már régóta várt, vezetői tapasztalatokon alapuló döntés a többlet juttatásról megszületett, központi egyeztetésre vár. A pontos mérték tudott, a végleges döntést követően tájékoztatunk róla. A kocsimozgatók pótlékolása várhatóan rövidesen szintén megoldódik. Az M3A végállomáson ígéretet kaptunk másik konténer kihelyezésére, amely a munkaközi szünet idejére, étkezésre, tartózkodásra szolgál majd, különválasztva a jelenlegitől, amelyben a vizes blokk marad.
  • Üzemanyag kérdésben nem jutottunk sokkal előrébb. A megtakarítás az egész vállalatnál igen alacsony volt, részben azért, mert sem nyári, sem téli szorzó erre az időszakra nem esik (hűteni már, fűteni még nem kell). Részletes kimutatást kértünk, melyet a közeljövőben fogunk megkapni.
  • Jeleztük, helytelennek tartjuk azt a gyakorlatot, miszerint a szabadnapok kiadása helyett szabadság kerül kiírásra, egy-egy napra. Nyilván sokan örülnek az elvont pihenőnapi munkavégzés lehetőségének, de azt is meg kell érteni, ha valaki a pihenőnapját esetleg tényleg pihenéssel szeretné tölteni. Némi egyeztetés (nem pedig fenyegetőzés) segít a nyertes-nyertes helyzet kialakításában, ahol mindkét fél elégedett az eredménnyel. Továbbra is várjuk visszajelzéseteket, ha a munkáltató esetleg erőfölénye tudatában kényszerít bele benneteket számotokra előnytelen megállapodásokba. Ide értve az éppen aktuális jövő évi rendszeres megállapodásokat a szabadságkiadás, a kilenc nap egybefüggő munkavégzés és az értelmezhetetlen 11 óránál kevesebb átmeneti idő vonatkozásában, melyről már írtunk a. Senki sem kötelezhető és nem kényszeríthető az aláírására szándéka ellenére. Az a fenyegetőzés pedig, hogy majd meglátjátok a beosztásotokat, pont nehezen vehető komolyan, hiszen éppen akkor tud a beosztásban ártani, ha ezeket a módosításokat aláírjátok!
  • Jeleztük azt is, hogy nem tartjuk tisztességesnek azt a gyakorlatot miszerint a lehető legrövidebb napi munkavégzésre kerül az elvont pihenőnap. Kértük, az átlagos hosszúságúra essen (ami egyébként 8 óra 19 perc), de semmi esetre nem elfogadható a nyolc óránál rövidebb napokra. Ígértet kaptunk a kérés teljesítésére.
  • Fontos, hogy megtartsátok eredeti beosztásotokat akkor is, ha időközben módosítva lett, mivel az áthelyezett pihenőnapoknak anyagi vonzata van még abban az esetben is, ha kaptok másik pihenőnapot. Szintén fontos az elvont pihenőnapok miatt. A teljesítmény-igazolások is azért vannak, hogy az esetleges tévedések kiderüljenek és javításra kerüljenek. Ha nem veszitek fel, saját pénzetek bánhatja. Kértük, mind a beosztások, mind a teljesítmény-lapok tekintetében egységes módszer alkalmazását, mely lehetővé teszi a hozzáférést. Kérésünknek köszönhetően elképzelhető, hogy a közeljövőben átáll a vállalat az elektronikus kiküldésre (igény esetén), ami komoly előrelépést jelentene, több szempontból is!
  • Sajnálatosan a kommunális helyiségek takarításának minősége zuhanásszerűen romlik. Sokszor már az egészségre ártalmas körülmények között kell létezni. Az alvállalkozók alvállalkozói magyarul nem vagy alig beszélő alkalmazottakat (is) foglalkoztatnak, ismeretlen feltételekkel. Ez a helyzet azonban úgy tűnik, valakinek valamilyen érdekében áll, ami komoly dolog. Azonban, ha az állapotokban nem következik be ugrásszerű javulás, mi ezekre az egyéni (?) érdekekre (?) nem igazán leszünk tekintettel. Minden külső fórumot és hatóságot meg fogunk keresni, ha kell. Megítélésünk szerint jelen gyakorlat nem váltotta be a hozzá fűzött elvárásokat, nem lett olcsóbb, de legalább a minősége gyalázatos.
  • Hasonló a dolgok állása a BKK által intézményesen jogsértő közlekedési utasításokkal. Ha nem történik változás a KRESZ szabályok megsértésére történő kényszerítéssel kapcsolatban, kénytelenek leszünk vizsgálni annak lehetőségét, hogy testületileg szabálykövetően dolgozzunk. Bizonyára értitek, a villamos sínen történő közlekedésről beszélek, amennyiben nincs biztosítva a jogszabályi feltétel, a holdfényjelzőn történő áthaladásról, megfordulásról nem villamospótló üzemben és még sorolhatnám. Sajnos kiderült, az intézkedő rendőrt és az eljáró hatóságot jobban érdekli a jogszabályi rendelkezés, mint a BKK utasítás.
  • BKK ellenőrzései során egyre furcsább megoldásokhoz folyamodik. Korábban már felhívtuk a munkáltató figyelmét arra, hogy a felvételek készítése, ellenőrzése, nézegetése, felhasználása és tárolása rendkívül szigorú szabályok szerint történhet, melynek nem felel meg a BKK-s gyakorlat. Ezért kérjük ennek felülvizsgálatát.
  • Ígéretet kaptunk arra, hogy gyakorlott járművezetők jelentkezése esetén közvetlenül kérhetünk elbírálást, ha a minimális díjnál többért jönne dolgozó.