BKVSOKK

Miért is kéne lemondania Dabóczi Kálmánnak?

A bliccelő pert nyert a BKK ellen. Sokan emiatt már a vezérigazgató fejét, pontosabban lemondását, leváltását követelik. A bíróság szerint ugyanis jogsértően magas a jegyárhoz képest a 92-szeres bírság aránya.gabo.jpg

De nézzük, hogy is alakul ki a 92-szeres bírság (32 ezer Ft)! Tisztelt bliccelő feledékeny, meg aztán a megszokás is arra inspirálja, ne kezeljen jegyet felszállás után. Nagy feledékenységéből a fehér hollóként megjelenő jegyellenőr rángatja ki, figyelmeztetve hősünket szórakozottsága következményeire, mellékelve egy postai csekket is, amely az emlékezetet hivatott éberen tartani.

Mit is kell tudni erről a csekkről? Eredetileg 8000 Ft volt a bírság, helyszínen fizetve, amely utólagos fizetés esetén már duplájára emelkedett, vagyis 16 ezerre. Ezen enyhített a BKK, mondván a jegyellenőröknél nincsen kártyaolvasó készülék, így utólagos fizetés esetén, ha az két napon belül megtörténik, továbbra is csupán nyolcezer a bírság, ezt követően kell csupán dupla összeget fizetni. Igen ám, de hősünk, hiába kapta meg emlékeztetőül a csekket, elfelejtette, mire kell emlékeznie, így sem kettő, sem pedig harminc napon belül nem fizette meg a bírságot. Márpedig a 92-szeres díj éppen ekkor emelkedik ennyire, harminc nap elteltével. Megítélésem szerint esetünkben szó nincs feledékenységről. Csupán az a helyzet, sokan úgy gondolják, nekik nem kell fizetni a szolgáltatásért, aztán meg a kiszabott büntetést úgyse hajtják be rajtuk (erre erősített rá a bíróság most, ami nem fog javítani a morálon). Csak én azt nem hiszem, hogy ezek aztán pont annyi bírságot kell fizessenek, mint azok, akik esetleg tényleg elfelejtettek jegyet kezelni (bár elég hihetetlenül hangzik), illetve inkább azok, akik beismerve mulasztásukat, másnap rendezik a tartozást.

Így emiatt, véleményem szerint, nem kell lemondania a vezérigazgatónak. Ám, ha kibontjuk a teljes igazságot, mellé az eddigi tevékenységét, az elektronikus alkalmazás körülötti botrányt, akkor bizony sürgősen szednie kell a sátorfáját, még ha Tahó bá a főpolgármester teljes mellszélességgel ki is áll mellette!

Ugyanis az ellenőrzéssel alapjaiban van probléma. A rendszer kifejezetten csábítja a bliccelőket. Szerintem az alapnak tekinthető 16 ezres bírság nagyon magas. De nem lehet lejjebb vinni, mert az ellenőrzést végző BKK szinte teljesen kivonult ebből. Az ellenőröket részben elbocsátotta, a külsős biztonsági szolgálat a metróknál inkább csak a mobilját nyomkodja ellenőrzés helyett (napi tapasztalatom), ami senkit nem zavar, az első ajtós vonalakon pedig, az utóbbi pár nap felbuzdulásán kívül évekig nem jártak jegyellenőrök. Így annyira kicsi a lebukás kockázata, hogy simán megéri a kockázatot. Első ajtónál legfeljebb vesz egy jegyet, persze csak azt követően, hogy a sofőrt elmondta mindennek, jó esetben később fel is jelentette. Ha meg ellenőr jön, hát jegyet kezel, aztán bizonyítsa az ellenőr az igazát! Legfeljebb felnyomjuk a facebookra, feljelentjük, megalázzuk, kirúgatjuk. Így szerencsétlen ellenőrök kétszer (százszor) meggondolják, büntessenek-e! Ahogy a járművezetők is csak tessék-lássék mernek ellenőrizni, hiszen ezek az utasok fiktív történetek alapján őket is folyamatosan feljelentik, fenyegetik, leköpik, megalázzák. Támogatás a BKK részéről semmi, pont úgy, ahogy a sofőrök felé sincs. Mindez óriási veszteséget okoz. Rengeteg a lejárt, hamis bérlet, jegy, egyéb (pl. MÁK kártya). És rengeteg a bliccelő. Ezért, ha végre beesik valaki, azt jól meg kell kaszálni. Na, ezért sok a 16 ezer. És ezért nem sok a 32! És ez már önmagában alapos indok lenne a távozásra.

De a mese itt nem ér véget. Most kezd csupán kalandossá válni. Igen, a mobil alkalmazás. Nos, ez megint megér egy lemondást! Na, nem azért, mert úgy szar, ahogy van! mert nem sikerült valami jól. Nem. Sokkal inkább azért, mer ez már végképp ellenőrizhetetlen. Ugye, senki nem gondolja, hogy az egyébként 92 féle utazási jogosultság ellenőrzése, az utasforgalom biztonságos le- és felszállítása mellett azt fogja bárki nézegetni, hogy a számára teljességgel ismeretlen alkalmazáson, ami innentől kezdve bármi lehet, mozog-e a jármű, vagy bármi más! Így valóban igaza van a vezérigazgatónak. Ez csak „okos” embereknek való, akik nyugodtan szeretnének utazni ingyenesen. Hiszen ezt a kutya nem fogja ellenőrizni náluk.

Tetézi a bajt Dabóczi hozzáállása. Amikor vezérigazgató lett, reméltem, különb lesz elődjénél. Reméltem, sikerül megértetni vele, ő valóban nincs munkakapcsolatban a szolgáltatás végzőivel, mégis köteles a képviselőikkel párbeszédet folytatni, mert csak együtt lehet ezt jól elvégezni. Ő azonban kihátrált ebből. Mára eljutottunk oda, hogy napi rendszerességgel tapasztalunk üzemzavarokat, legyen az hármas metró, fonódó villamos vagy bármi más. Bizony, ez is a BKK felelőssége, ez is jobb helyeken a vezérigazgatói székbe kerül!

És akkor egy kis érdekesség. Az előző, bukott vezérigazgató a pálya széléről hangosan kritizálja utódját, azokért a hibákért, amit folyamatosan mi is jeleztünk. Amit ő annak idején rendre kikért magának! Bizony ez nem egyenes jellemről tesz tanúbizonyságot! Inkább gusztustalannak és pitiánernek tűnik. De legalább a mi Dávidunk nem okoz csalódást! Úgy látszik, őt így kell szeretni. Talán majd valakinek sikerül…

De mégis a legfőbb ok, ami indokolja a távozást, a felelősség áthárítása. Ami az elektronikus (vagy milyen) jegy körül zajlott! Először is bevezeti. Senki nem tudja, mi is az valójában, főleg az ellenőrzést végzők. Aztán, mikor kiderül, mekkora fos, nem működik a rendszer, utasítást ad a FUTAR-on keresztül, mindenkit el kell vinni, ha van jegye, ha nincs, csak mondja a jeligét: okos alkalmazás. Aztán senkit nem szabad elvinni, aki ilyet mutat, kisvártatva helyesbítés, mindenkit, aki mutatja. Később az az utasítás, el kell fogadni, esetleges technikai probléma esetén az utas javára dönteni! Nos, nekünk nincs döntési lehetőségünk. Vagy érvényes, vagy nem! Ez nem döntés, hanem tény kérdése! Dönteni, tisztelt Vezérigazgató úr, Neked állt volna módodban. Tudván a több száz hibáról, amit jeleztek, nem lett volna szabad bevezetnetek!

De ez nem elég! Mai napig boszorkányüldözés folyik. Valaki bűnös, csak meg kell találni. Valakinek el kell vinni a balhét. Talán Sorosaz, vagy már más a soros? Vaki szabotálja az elektronikus lószart jegyet. Találjuk ki, mi a bűne, négyeljük fel és tűzzük ki a várfokra! Valaki a hármas metrót szabotálja! Pedig jó az ide! Ha nem működik, megy másik, ha ajtóhiba, azt mondjuk, fakocka, meg Soros, ha beázik, akkor hajó megy helyette! De mennie kell, mert nekünk érdekünkben állt ezt a megoldást választani, az oroszokkal üzletelni, új helyett venni valamit, ami semmire sem jó. Ráadásul vélhetően nem elhanyagolható mértékű ez az érdek!

Ha meg a BKV-nál a buszsofőr lefényképezi, 43 fok van a fülkében, hát megy a Gulágra! Bezzeg télen meg az a baja, ha hideg van! Nyáron legyen meleg, télen meg hideg! Ő meg ne pofázzon, dögöljön meg a hőségben! Majd a BKV-val kinyomoztatjuk, ki volt az! Nem lesz itt pofázás! Jó, hogy már nem a bkvsokk-ra ír valami elvetemült a viselt dolgainkról!

Az senkinek nem jutott eszébe, érdekes módon, hogy esetleg valami hiba van. Hogy a hibát kell kijavítani, nem pedig azt elpusztítani, aki erre felhívja a figyelmet.

Na, Kálmán, ezért kell menned, nem a 92-szeres összegért! De ezek miatt sürgősen!

 

-gabo-

 

 

 

Hírek

Autóbuszvezető Európa-bajnokság

Autóbuszvezető Európa-bajnokság

(Berlin, 2018.09.22.)

Első alkalommal került megrendezésre, 2018-ban az Autóbuszvezető Európa bajnokság, 21 csapat részvételével  Berlinben, a BVG (Berlini Közlekedési Vállalat) Indira Gandhi utcai telephelyén. A magyar csapatok fantasztikus versenyzéssel egyéniben Haibach János (Cinkota Divízió, szakszervezetünk egyik vezetője) révén bronzérmet szerzett, a BKV Zrt. csapata Flámis Gabriella (Óbuda Divízió) és Haibach János összeállításban a hatodik helyen végeztek. A miskolci MVK Zrt. csapata Orliczki Nikoletta és Borsos István összeállításban pedig tizedik lett. Gratulálunk bajnokainknak!

 

 

Közlemény 2018.06.15.

El a kezekkel a BKV-sofőröktől!

EKSZ: Kockázatos a klímák miatt a járművezetők ellen uszítani az utasokat

Elegük lett a BKV-s járművezetőknek a légkondik miatt gerjesztett és egye inkább elhatalmasodó cirkuszból, az alaptalan támadásokból. A képviseletüket ellátó Egységes Közlekedési Szakszervezet határozottan visszautasítja a laikus, rosszindulatú vádakat, miszerint a sofőrök üzemanyag-megtakarítás miatt nem kapcsolják be a buszok hűtőberendezését. Felháborító, hogy a munkáltatók egyike sem szólal meg alkalmazottai védelmében, s nem cáfolja az őket ért vádakat – szögezi le közleményében az EKSZ.