BKVSOKK

Mi lenne, ha…

Olvasom a BKV sajtóközleményét (megtalálható a BKV honlapján). Cáfolnak. Csak az az érdekes, a leírt szavakkal ellentétben nem az EKSZ állításait, hanem saját eddigi nyilatkozataikat. Bármennyire is sajnálatos, hogy kivonultak a bruttó 400 ezres ajánlatból, mégis azt kell mondjam, ez már egy fokkal jobb, mint agabo.jpgmit eddig tettek. Idáig ugyanis azt próbálták elhitetni a buszvezetői hirdetésre jelentkezőkkel, valóban bruttó 400 ezer Ft-ot fognak keresni, amint elkezdenek a vállalatnál dolgozni. Idézem a hirdetés szövegét:

„Már „B” kategóriás jogosítvánnyal is biztosítjuk az átképzést! Amit járművezetőinknek ajánlunk:

  • havi bruttó 400.000 Ft átlagfizetés
  • cafeteria-juttatás
  • üzemanyag-megtakarításból eredő bérpótlék
  • ingyenes utazás a BKV járatain akár további két hozzátartozónak is vidéki munkavállalók számára a munkásszálló ingyenesen is elérhető”

Tehát teljesen egyértelmű a szöveg, a felvételre jelentkezőknek kiajánlott kereseti lehetőségről szól. Benne van az ajánlat szó. Tehát nyilván nem azoknak tesznek ajánlatot, akik jelenleg a BKV járművezetői, mint ahogy épelméjű ember azt sem feltételezi, hogy azt jelenti a hirdetés, a jelenleg foglalkoztatott dolgozók átlagosan bruttó 400 ezer Ft keresnek, gyertek ide, ti biztosan nem fogtok ennyit kapni! Vagy ha igen, egyszerűen hülyének nézik a jelentkezőket. Ráadásul a magyarázkodás rendkívüli módon sántít azért is, mert a jelenleg a vállalatnál dolgozók többsége sem keres ennyit! Pedig, megismétlem, a hirdetés azt mondja, az egyes dolgozókat ekkora átlagfizetéssel foglalkoztatják, nem pedig azt, hogy a járművezetők kereseti átlagát hirdeti a munkáltató, amely bruttó átlag ráadásul tartalmazza egy tejes havi többlet-foglakoztatás ellentételezését is! Mindebből következik, hogy a belépni szándékozók joggal várják el, hogy a BKV teljesítse a hirdetésben foglalt ígéretét, és biztosítsa a négyszázezres bruttót. De éppen így következik belőle az is, hogy a jelenleg itt dolgozók is (joggal) várják el ezt a minimális juttatást, illetve nyilván annyival többet, amennyivel többet ér a megszerzett gyakorlatuk. Nos, ezt a követelést fogalmazták meg az aláírásukkal azok, akik érintettek a témában. Elárulhatom, szinte kivétel nélkül minden dolgozó, akik találkoztak az aláíró ívvel!

Odáig már eljutottunk, azt az alapvető, könnyen átlátható, kiszámolható ellentmondást igyekeztek feloldani, miszerint ha eddig nettó 200 ezerrel csalogatták a jelentkezőket, mivel ez csupán 300 ezer bruttót jelent, most nem mondhatnak egyszerre csak 400-at. De megismétlem, csak saját eddigi állításaikat cáfolják, nem az erre érkezett reakciókat. Mert bármennyire hihetetlen, nem az EKSZ olvasgatja az ingyenesen terjesztett kormánypropaganda kiadványként megjelentett nyomdai hulladékot, lévén ez EKSZ egy szervezet, amely ebből adódóan olvasni nem képes. Ráadásul nem is a szakszervezet vezetői bukkantak a hirdetésre. Én személy szerint sem ezt több lapból álló förmedvényt, sem az elődjét még csak a kezembe sem vettem. Az igazság az, hogy a dolgozók fedezték fel, a dolgozók háborodtak fel. Ráadásul ez szakszervezeti hovatartozástól függetlenül történt, nekem egy olyan ismerősöm jelezte elsőként, aki nem is tagja a szakszervezetünknek.

És ez az, ami lépésre kényszerít egy valódi érdekképviseletet. Nem lehet packázni a dolgozókkal! Megjegyzem, ha már a „sajtószoba” belekeveri azt a marhaságot képtelen állítást, hogy az EKSZ veszélyezteti a metrópótlást, elárulom, hogy a tevékenységre meglebegtetett többletjuttatás sem okoz osztatlan lelkesedést azok körében, akik ugyan közvetlenül nem a pótlóbuszokat vezetik, de akiknek szintén jelentősen nő a leterheltsége a felújítás következtében.

Azzal viszont maradéktalanul egyetértek, hogy „a valótlan információk terjesztése – ami az aláírásgyűjtés alapja - ,  belső feszültségeket  gerjeszt és  Társaságunknak kárt okoz”. Csak az a kérdés fogalmazódik meg bennem, említett társaság miért csak most jött erre rá? És ha már önkritikát gyakorol, miért nem teszi ezt egyértelművé? Hiszen a valótlan információk terjesztése (ezek szerint) éppen a „sajtószoba” „áldásos” tevékenységének köszönhető. Ráadásul idáig rendre el is akarták magyarázni, hogy az állítás valós, a kiajánlás reális. Mi lenne, ha kiállna a felelős - mindenkinek a fantáziájára bízom, ki lehet az a BKV-nál -, és vállalná a hibát, a tévedést? Mi lenne, ha belátná, hova is vezetnek ez a rendre ismétlődő hibák? Mi lenne, ha egyszer bocsánatot tudna kérni és nem másokat okolni saját rossz döntései miatt? Mi lenne, ha a döntéshozók is a dolgozókhoz hasonlóan szigorúan szankcionálva lennének ezekért a hibákért?

-gabo-

Hírek

Közlemény 2018.06.15.

El a kezekkel a BKV-sofőröktől!

EKSZ: Kockázatos a klímák miatt a járművezetők ellen uszítani az utasokat

Elegük lett a BKV-s járművezetőknek a légkondik miatt gerjesztett és egye inkább elhatalmasodó cirkuszból, az alaptalan támadásokból. A képviseletüket ellátó Egységes Közlekedési Szakszervezet határozottan visszautasítja a laikus, rosszindulatú vádakat, miszerint a sofőrök üzemanyag-megtakarítás miatt nem kapcsolják be a buszok hűtőberendezését. Felháborító, hogy a munkáltatók egyike sem szólal meg alkalmazottai védelmében, s nem cáfolja az őket ért vádakat – szögezi le közleményében az EKSZ.