BKVSOKK

Mi lenne, ha…

Olvasom a BKV sajtóközleményét (megtalálható a BKV honlapján). Cáfolnak. Csak az az érdekes, a leírt szavakkal ellentétben nem az EKSZ állításait, hanem saját eddigi nyilatkozataikat. Bármennyire is sajnálatos, hogy kivonultak a bruttó 400 ezres ajánlatból, mégis azt kell mondjam, ez már egy fokkal jobb, mint agabo.jpgmit eddig tettek. Idáig ugyanis azt próbálták elhitetni a buszvezetői hirdetésre jelentkezőkkel, valóban bruttó 400 ezer Ft-ot fognak keresni, amint elkezdenek a vállalatnál dolgozni. Idézem a hirdetés szövegét:

„Már „B” kategóriás jogosítvánnyal is biztosítjuk az átképzést! Amit járművezetőinknek ajánlunk:

  • havi bruttó 400.000 Ft átlagfizetés
  • cafeteria-juttatás
  • üzemanyag-megtakarításból eredő bérpótlék
  • ingyenes utazás a BKV járatain akár további két hozzátartozónak is vidéki munkavállalók számára a munkásszálló ingyenesen is elérhető”

Tehát teljesen egyértelmű a szöveg, a felvételre jelentkezőknek kiajánlott kereseti lehetőségről szól. Benne van az ajánlat szó. Tehát nyilván nem azoknak tesznek ajánlatot, akik jelenleg a BKV járművezetői, mint ahogy épelméjű ember azt sem feltételezi, hogy azt jelenti a hirdetés, a jelenleg foglalkoztatott dolgozók átlagosan bruttó 400 ezer Ft keresnek, gyertek ide, ti biztosan nem fogtok ennyit kapni! Vagy ha igen, egyszerűen hülyének nézik a jelentkezőket. Ráadásul a magyarázkodás rendkívüli módon sántít azért is, mert a jelenleg a vállalatnál dolgozók többsége sem keres ennyit! Pedig, megismétlem, a hirdetés azt mondja, az egyes dolgozókat ekkora átlagfizetéssel foglalkoztatják, nem pedig azt, hogy a járművezetők kereseti átlagát hirdeti a munkáltató, amely bruttó átlag ráadásul tartalmazza egy tejes havi többlet-foglakoztatás ellentételezését is! Mindebből következik, hogy a belépni szándékozók joggal várják el, hogy a BKV teljesítse a hirdetésben foglalt ígéretét, és biztosítsa a négyszázezres bruttót. De éppen így következik belőle az is, hogy a jelenleg itt dolgozók is (joggal) várják el ezt a minimális juttatást, illetve nyilván annyival többet, amennyivel többet ér a megszerzett gyakorlatuk. Nos, ezt a követelést fogalmazták meg az aláírásukkal azok, akik érintettek a témában. Elárulhatom, szinte kivétel nélkül minden dolgozó, akik találkoztak az aláíró ívvel!

Odáig már eljutottunk, azt az alapvető, könnyen átlátható, kiszámolható ellentmondást igyekeztek feloldani, miszerint ha eddig nettó 200 ezerrel csalogatták a jelentkezőket, mivel ez csupán 300 ezer bruttót jelent, most nem mondhatnak egyszerre csak 400-at. De megismétlem, csak saját eddigi állításaikat cáfolják, nem az erre érkezett reakciókat. Mert bármennyire hihetetlen, nem az EKSZ olvasgatja az ingyenesen terjesztett kormánypropaganda kiadványként megjelentett nyomdai hulladékot, lévén ez EKSZ egy szervezet, amely ebből adódóan olvasni nem képes. Ráadásul nem is a szakszervezet vezetői bukkantak a hirdetésre. Én személy szerint sem ezt több lapból álló förmedvényt, sem az elődjét még csak a kezembe sem vettem. Az igazság az, hogy a dolgozók fedezték fel, a dolgozók háborodtak fel. Ráadásul ez szakszervezeti hovatartozástól függetlenül történt, nekem egy olyan ismerősöm jelezte elsőként, aki nem is tagja a szakszervezetünknek.

És ez az, ami lépésre kényszerít egy valódi érdekképviseletet. Nem lehet packázni a dolgozókkal! Megjegyzem, ha már a „sajtószoba” belekeveri azt a marhaságot képtelen állítást, hogy az EKSZ veszélyezteti a metrópótlást, elárulom, hogy a tevékenységre meglebegtetett többletjuttatás sem okoz osztatlan lelkesedést azok körében, akik ugyan közvetlenül nem a pótlóbuszokat vezetik, de akiknek szintén jelentősen nő a leterheltsége a felújítás következtében.

Azzal viszont maradéktalanul egyetértek, hogy „a valótlan információk terjesztése – ami az aláírásgyűjtés alapja - ,  belső feszültségeket  gerjeszt és  Társaságunknak kárt okoz”. Csak az a kérdés fogalmazódik meg bennem, említett társaság miért csak most jött erre rá? És ha már önkritikát gyakorol, miért nem teszi ezt egyértelművé? Hiszen a valótlan információk terjesztése (ezek szerint) éppen a „sajtószoba” „áldásos” tevékenységének köszönhető. Ráadásul idáig rendre el is akarták magyarázni, hogy az állítás valós, a kiajánlás reális. Mi lenne, ha kiállna a felelős - mindenkinek a fantáziájára bízom, ki lehet az a BKV-nál -, és vállalná a hibát, a tévedést? Mi lenne, ha belátná, hova is vezetnek ez a rendre ismétlődő hibák? Mi lenne, ha egyszer bocsánatot tudna kérni és nem másokat okolni saját rossz döntései miatt? Mi lenne, ha a döntéshozók is a dolgozókhoz hasonlóan szigorúan szankcionálva lennének ezekért a hibákért?

-gabo-

Hírek

BKK panasziroda

Kedves Budapesti és Agglomerációs Járművezetők!

A BKK megalakulása óta gyakran vitatható körülmények között ellenőrzi a munkavégzésünket, nem törődve a bennünket folyamatosan érő verbális és fizikai támadásokkal.

bkk_logo.svg.png

A közelmúltban felerősödött a BKK nyomása, mára ott tartunk, hogy kifejezetten ránk uszítja az utasokat, biztatva őket feljelentések megtételére. Megítélésünk szerint ez nem lehet cél és nem vezet a rendszeres konfliktusok megszüntetéshez. Ahelyett, hogy a szolgáltatásban dolgozókat és az azt igénybe vevőket egymás ellen uszítaná, inkább az utazási feltételek betartására kellene nagyobb figyelmet fordítania a megrendelőnek.

Mindezekből az derül ki, a BKK-nál nincsenek tisztában azzal, mennyi támadás éri a dolgozókat, mint ahogy azzal sem, hogy a konfliktusok döntő része nem abból ered, hogy a járművezetők nem viselkednek megfelelően.

Segítsük a BKK-t, hogy képet kapjon a valós helyzetről! Kérünk Benneteket, amennyiben bármilyen támadás ér, akár szóban, akár fizikálisan, jelezzétek a BKK panaszvonalán, először a helyszín, járatszám megjelölésével, végül pedig a konkrét eset leírásával! Tudassuk a tisztelt megrendelővel a +36-1-325-5255 telefonszámon, a budapesti és környéki dolgozók igenis tisztességesen végzik a feladatukat, de jogunk van megvédeni magunkat a támadásokkal szemben, ha már ezt a BKK nem hajlandó megtenni!

 

Köszönettel:

EKSZ

Hőség menetrend

Hőség menetrend

Kedves EKSZ Tagok!

Bizonyára tudjátok, következetesen kitartunk kezdeményezésünk mellett, miszerint az éghajlatváltozás következtében kialakult rendkívül hosszan tartó és forró nyári kánikulai időszak a korábbi hőleváltó rendszer átalakítását teszi szükségessé.

Legutóbbi, július 12-én tartott konzultációnk alkalmával az a megállapodás született, hogy a munkáltató vizsgálja, mely vonalakon nem biztosított a megfelelő tartózkodási idő, ami lehetővé teszi, hogy legyen lehetőség kiszállni és felfrissülni a dolgozóknak. Ígéretet kaptunk arra is, hogy észrevételeink alapján vizsgálják, hol szükséges ennek érdekében a menetrenden módosítani. Várjuk az érintett vonalakon dolgozók jelzéseit, amit továbbítani tudunk, személyesen az EKSZ irodákban, bizalmiknál, illetve telefonon a szokásos elérhetőségeken, vagy írásban az info@egyksz.hu e-mail címen!

Egyben örömmel értesítünk Benneteket, megszületett az első valós eredmény az ügyben. Idézem az ATÜI illetékes osztályvezetőjének vonatkozó tájékoztatóját:

„A 7-esen és a 11-esen is olyan új menetrendet vezetünk be augusztustól, amellyel folytatjuk a munkakörülmény javítási intézkedéscsomagot. A napközbeni időszakban a járművek eggyel későbbi visszaindulást fognak teljesíteni minden körben, mint eddig, vagyis a követési idő mértékével növekszik meg a tartózkodási idő Albertfalván, valamint a Batthyány téren.

Mindkét vonalon ugyanez korábban már bevezetésre került a tanítási időszakban, most kiterjesztjük az iskolaszünetre is.”

Természetesen ez csupán az út eleje, de remélhetőleg sok dolgozónak fog könnyíteni a munkavégzésben.

Hőségpénz

Hőségpénz

Kedves EKSZ Tagok!

A mai napra a BKV Zrt, mint munkáltató, Állandó Bizottsági ülést hívott össze. Előzményként a BKSZSZ kezdeményezte, a hőség idejére többletjuttatásban részesítse az érintett dolgozókat.

Az EKSZ korábbi álláspontját megerősítve, azt az álláspontot képviselte, miszerint az ellentételezés szükséges, de semmi esetre nem elégséges megoldás. A munkáltatónak kötelessége a munkafeltételek biztosítása, melynek megítélésünk szerint nem tesz eleget a klímaváltozás következtében átalakuló körülmények következményeinek enyhítése érdekében. A dolgozók egészségének megóvása az egyik legfontosabb elvárás részünkről.

Szükséges megállapodni azért is, hogy ne ismétlődhessen meg a tavalyi, szégyenletes diszkrimináció egyes területek között, mikor úgy kaptak egyes dolgozók adott időszakra emelt díjazást, hogy más területeken még tárgyalni sem volt hajlandó a munkáltató erről!

A vállalat részéről előzetesen beterjesztett ajánlat szerint:

  • KSZ 587. alapján egyéb jutalmazás körében kifizetett juttatást adna.
  • Érintett kör:
    • Átlagosnál lényegesen nehezebb körülmények között dolgozók, járművezetők, műszak, illetve minden érintett dolgozó
    • Pótlások területén dolgozók
    • Munkaerőpiac által indokolt területek dolgozói (munkaerő-hiány)
    • Kiemelkedő teljesítményt nyújtók
  • Érintett időszak 2019. 06.01-től 09.15-ig (környezeti feltételek teljesülése esetén)
  • Elismerés módja elvégzett teljesítmény arányában
  • Járművek fajtája (klíma van-nincs)
  • Elismerés mértéke
    • Adott gazdálkodási egység bérkeretében erre a célra felhasználható összeg
    • A szeptemberi bérfizetéssel kerülne kifizetésre

 Láthatóan konkrét összeg nincs megjelölve, elképzelés sincs róla. Függ a meleg napok számától és az érintett dolgozók számától egyaránt. Függ továbbá a szeptemberben megállapítható rendelkezésre álló forrástól is.

Az EKSZ egyrészt tiltakozik az ellen, hogy az elviselhetetlen foglalkozási feltételek megváltására szolgáljon egy meg sem határozható mértékű juttatás. Megítélésünk szerint mindenki számára biztosítani kell a többlet juttatást, mivel az éghajlatváltozás mindenkire hat, másrészt továbbra is várjuk a hőség idejére csökkentett terhelés megvalósítását. Harmadrészt ennél konkrétabb ajánlatot szeretnénk kapni, hogy a dolgozók valamennyire tisztában lehessenek azzal, mire számíthatnak.

Várjuk továbbá, hogy a vezérigazgatóhoz egy hete a klímaváltozással kapcsolatos levelünkre választ kapjunk.

CLB