BKVSOKK

Egy sajtóreagálás margójára

Előzmény

Környei Éva, a BKV Zrt. jogi- és humánpolitikai igazgatója a közelmúltban nyilatkozott egy újságnak, s a tartalom több lapban és internetes portálon is elterjedt. A „hallgattassgabo.jpgék meg a másik fél is” – ez esetben a munkavállalókat képviselő szakszervezetét – elv alapján engem is megkérdezett jó néhány újságíró. Módom volt hát kifejteni az igazgatóasszony állításaitól merőben eltérő álláspontomat. Erre aztán a BKV sajtóosztálya reagált, nyilvánvalóan azért ők, mert az igazgatóasszony ezt az igen alacsony színvonalúra sikeredett írásos reagálást már nem vállalta. A cáfolatnak szánt közlemény egyszerűen értékelhetetlen, pontatlanságokat, téves vagy szándékosan torzított állításokat tartalmaz, s egyértelmű, hogy egyetlen célja a szakszervezet és a hangját emelni bátorkodó vezetőjének a lejáratása. Én ennek állok elébe. Egyúttal megosztom saját, részletesen alátámasztott állításaimat, érveimet.

 

 

 

 

Mi lenne, ha…

 

Olvasom a BKV sajtóközleményét (megtalálható a BKV honlapján). Cáfolnak. Csak az az érdekes, a leírt szavakkal ellentétben nem az EKSZ állításait, hanemgabo.jpg saját eddigi nyilatkozataikat. Bármennyire is sajnálatos, hogy kivonultak a bruttó 400 ezres ajánlatból, mégis azt kell mondjam, ez már egy fokkal jobb, mint amit eddig tettek. Idáig ugyanis azt próbálták elhitetni a buszvezetői hirdetésre jelentkezőkkel, valóban bruttó 400 ezer Ft-ot fognak keresni, amint elkezdenek a vállalatnál dolgozni. Idézem a hirdetés szövegét:

 

 

 

 

Bérbefagyva

Előre bocsátom, az írásomban emlegetett bruttó 400 ezer Ft, melyet a BKV az új dolgozóknak ajánl, nem tévesztendő össze sem a BKV jelenlegi gabo.jpgalkalmazottainak bérátlagával, sem a jelenlegi autóbuszvezetők bérének átlagával! Az elsőbe ugyanis teljesen eltérő munkaterületek vannak besorolva, a másodikat pedig elvileg nem érheti el egy új dolgozó bére. Vagy mégis? Ebben az írásomban erre keresem a választ.

 

 

 

 

 

 

Miért is kéne lemondania Dabóczi Kálmánnak?

A bliccelő pert nyert a BKK ellen. Sokan emiatt már a vezérigazgató fejét, pontosabban lemondását, leváltását követelik. A bíróság szerint ugyanigabo.jpgs jogsértően magas a jegyárhoz képest a 92-szeres bírság aránya.

De nézzük, hogy is alakul ki a 92-szeres bírság (32 ezer Ft)! Tisztelt bliccelő feledékeny, meg aztán a megszokás is arra inspirálja, ne kezeljen jegyet felszállás után. Nagy feledékenységéből a fehér hollóként megjelenő jegyellenőr rángatja ki, figyelmeztetve hősünket szórakozottsága következményeire, mellékelve egy postai csekket is, amely az emlékezetet hivatott éberen tartani.

 

 

Visszalopott béremelés

Utasok nélkül közlekedő buszok, kizsigerelt és kifosztott járművezetők, teljes káosz jellemzi az agglomerációs szolgáltatást, mióta azt a Volánbusz átvette a BKV-tól. Mára eljutott oda a helyzet, hogy az idei, 15 %-osnak hazudott bérfejlesztés ellenére a dolgozók annyit kapnak csupán, mint az emelés előtt, köszönhetőgabo.jpgen a kizsákmányoló állami vállaltnak, valamint a helyi, hagyományos volános szakszervezetnek.

A 2014-ben elindított, a diktátor Orbán ötlete nyomán kitalált torz rendszer kiteljesedni látszik, Budapest és közvetlen vonzáskörzete alaposan megsínylette az átalakítást. Mindennek ellenére, ismerve a Magyarországon jelenleg uralkodó állapotokat, korántsem gondolom, hogy elértük volna a szakadék alját.

Nagyon (m)elegünk van!

Nagyon (m)elegünk van!

ngsokk.jpgMinden tiszteletem a munkavállalóké, akik helyt álltak ebben a rendkívüli melegben. Tetszik, nem teszik, komolyan kell vennünk a klímaváltozást, amelynek következtében átértelmeződik a hőség fogalma is. Brutálisan forró napokat éltünk át, s csak reméljük, hogy túl vagyunk az idei legdurvább kánikulai hullámon. Sajnos fel kell készülnünk rá, hogy ez a jelenség gyakoribbá, sőt rendszeressé válik a következő években. Emberek vagyunk, nem gépek. Ezt nem lenne szabad elfelejteniük azoknak sem, akik felelős döntéseket hoznak, akár éppen a kánikulában végzett munka körülményeiről. A XXI. században azt gondolnánk, egy modern európai kultúrában az ember az érték, a humánum az első számú szempont.

 

Kedves Bolla Tibor Úr!

Levelemet BKV munkavállalóként írom, de akár magánemberként is írhatnám. Sok keserűség gyűlt bennem össze az elmúlt években, amelyeken talán érdemes lenne Önnek is elgondolkodnia és saját lelkiismerete szerint cselekednie.Tudja, én már 33 éve dolgozom ennél a cégnél, de a lehető legrosszabb vélemngsokk.jpgényem alakult ki a jelenlegi stílusban működő vezetésről.A kritikákat senki nem szereti – többek között én sem –, de legalább őszintének tartom, ha azt egyenesen a szemembe mondják. Azzal ugyanis tudok mit kezdeni. Azt viszont nagyon elítélem, ha valaki nem vállalja a véleményét, hátulról támad és alattomosan keresi a fogást bizonyos, számára kellemetlen embereken. Előrebocsátom: ami nem inge ne vegye magára!

 

Levél Bolla Tibor Elnök- Vezérigazgató Úrnak

Kedves Tibor!gabo.jpg

Neked írok, Tibor, de sokan olvassák majd. Nem baj, nincsenek titkaim. Közös titkaink pedig végképp nincsenek. Bár Te inkább a jogi igazgatódon keresztül üzensz, hidd el, jó néha közvetlenül beszélgetni, ha szót akarunk érteni egymással. Persze csak akkor, ha ez a cél. Amennyiben nem, akkor üzengessünk.

Azt hiszem, rossz az út, amin jársz. Értem én, megmondják, mit kell tenned, de csak ott van az az átkozott tükör, amibe olykor belenézel. Belenézel? Vagy a dolgozók is ott vannak. Nekik belenézel a szemükbe? Bele tudsz nézni? Azok után, ami történt, mióta magadra vállaltad ezt a szép feladatot, vezérigazgatója, majd elnöke is lettél egy személyben a BKV-nak. Ez nyilván komoly dolog, nagy feladat, nagy megtiszteltetés is egyben. Szépen gyarapodsz is, mármint anyagilag. Ez persze a Te dolgod, de mivel közpénzből történik, mégse magánügy. Ennek a dolgozók örülnek és büszkék is szeretnének lenni Rád. De vajon lehetnek-e? Vajon elvárható-e, hogy ez a vágyuk beteljesüljön?

 

Szemfényvesztők...

A minap a kezembe akadt a Villamos Független Szakszervezetének /?/ a lapja…BKV EKSZ hangya Hangyási Géza

Nos, itt egy röpke gondolatra mindjárt el is kell kalandoznom a témától, mert ugye kitől vagy mitől függetlenek ezek? Rejtély, hogyan is nevezheti függetlennek magát a nagy többségében gumikerekes szövetség tagjaként egy vaskerekes szervezet?! Az látszik, hogy házon belül megy a folyamatos erőfitoktatás, hogy ki a dominánsabb kutya, de mivel egy szövetség tagjai, igenis erős függőség áll fenn.

Szóval! Belelapoztam ezeknek a „nemfüggetlen” villamososoknak a kiadványába, de bár ne tettem volna… Nekem nem tisztem beleszólni abba, hogy mire költik a pénzüket, de ennyire üres, színvonaltalan irománnyal ritkán találkozom. De ez maradjon a tagságuk baja. Viszont találtam benne valamit, ami mindent alámos…

 

„Kérem, vigyázzanak, az ajtók záródnak!”

Az ismerős mondattal ezúttal nem a metróvezetőkre, hanem a politikusok meggondolatlan döntéseire hívom fel a figyelmet. Bezárhatják Óbudát! A lépés nem csupán egy újabb autóbusz garázs bezárásáról szól, hanem olyan intézkedésről, amely az utolsó szög a BKV autóbusz ágazatának koporsóján. Teljesen szétverik. Mégis, kinek az érdeke ez?
Nemrégiben a közgyűlés úgy döntött, hogy engedélyezi a BKV-nak, készítse elő 150 új autóbusz beszerzését. Ezt a témát azonban nagy hirtelen levették a február 17-i közgyűlés napirendjéről és ezzel szinte egy időben a BKV igazgatósága is a következő hónapokra halasztotta az Óbuda autóbuszgarázs bezárásáról szóló döntését.  Bolla Tibor vezérigazgatósága alatt folytatódik a buszágazat kiszervezése. De kik döntöttek erről? Az oligarchiák, akik számára nem az utazóközönség kiszolgálása, hanem a saját zsebük megtömése az egyetlen cél? Nem érdekel senkit, hogy már az eddigi buszkiszervezések – vállalkozóknak való átadások – is mennyivel többe kerültek, mintha hagyták volna a BKV-nál? Úgy tűnik, egyesek még mindig nem gazdagodtak meg rendesen, ezért kiadták a parancsot: tehát tenni kell valamit! Undorító és egyben visszataszító, ami ebben az országban történik. Tarlós főpolgármester „elvtárs” pártkatonaként hajtja végre az Orbán-kormány utasításait, még ha néha azt a látszatot igyekszik is 

Hírek

Autóbuszvezető Európa-bajnokság

Autóbuszvezető Európa-bajnokság

(Berlin, 2018.09.22.)

Első alkalommal került megrendezésre, 2018-ban az Autóbuszvezető Európa bajnokság, 21 csapat részvételével  Berlinben, a BVG (Berlini Közlekedési Vállalat) Indira Gandhi utcai telephelyén. A magyar csapatok fantasztikus versenyzéssel egyéniben Haibach János (Cinkota Divízió, szakszervezetünk egyik vezetője) révén bronzérmet szerzett, a BKV Zrt. csapata Flámis Gabriella (Óbuda Divízió) és Haibach János összeállításban a hatodik helyen végeztek. A miskolci MVK Zrt. csapata Orliczki Nikoletta és Borsos István összeállításban pedig tizedik lett. Gratulálunk bajnokainknak!