Szúnyog Péter

1982-ben vagy 1983-ban lettem szakszervezeti tag mert ebben az időben Kiváló Dolgozói címet csak szakszervezeti tag kaphatott így némi rábeszélést követően beléptem a szakszervezetbe.


2000-es évek elejéig nem igazán érdekelt az érdekképviseleti tevékenység inkább becsülettel fizettem a tagdíjat. Változás 2003-ban következett be amikor a Szegedi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének titkárává választottak meg. Néhány év alatt sikerült egy ütőképes összetartó csapatot létrehozni. Egy kis önteltség a 2012 évi változások, valamint egy budapesti székhelyü szakszervezet megjelenését követően elveszítettük tagságunk felét és a fennmaradásunk is kétségessé vált.
A 24.-ik órában kerestem meg Nemes Gábor urat az EKSZ elnökét segítséget kérve tőle. A kommunikáció és az egyeztetések eredményeként 11-társammal együtt megalapítottuk az EKSZ-SZTDSZ alapszervezetet Szegeden.


Magamról annyit, 1957-ben születtem, elváltam, de mindennapi kapcsolatot tartok volt feleségemmel. Az SZKT-nál dolgozom diszpécseri munkakörben immáron 24 éve. Egy lányom van aki szintén az SZKT-nál dolgozik. Szabadidőmet lehetőség szerint horgászattal töltöm, bár az utóbbi időben a halak kifogása igencsak elmaradt.

Hírek

Bér 2020 ÁB ülés

Bér 2020 ÁB ülés

Változatlanul érdemi ajánlat nélkül zajlik a 2020-as bértárgyalás. A munkáltató csak a felosztás módjára tett javaslatokat, az emelés mértékére azonban nem. Ráadásul a javaslatok a már korábban megfogalmazott elvárásoktól is jelentősen eltértek. Továbbra sem látszik esély a hároméves megállapodás megkötésére.

BKK panasziroda

Kedves Budapesti és Agglomerációs Járművezetők!

A BKK megalakulása óta gyakran vitatható körülmények között ellenőrzi a munkavégzésünket, nem törődve a bennünket folyamatosan érő verbális és fizikai támadásokkal.

bkk_logo.svg.png

A közelmúltban felerősödött a BKK nyomása, mára ott tartunk, hogy kifejezetten ránk uszítja az utasokat, biztatva őket feljelentések megtételére. Megítélésünk szerint ez nem lehet cél és nem vezet a rendszeres konfliktusok megszüntetéshez. Ahelyett, hogy a szolgáltatásban dolgozókat és az azt igénybe vevőket egymás ellen uszítaná, inkább az utazási feltételek betartására kellene nagyobb figyelmet fordítania a megrendelőnek.

Mindezekből az derül ki, a BKK-nál nincsenek tisztában azzal, mennyi támadás éri a dolgozókat, mint ahogy azzal sem, hogy a konfliktusok döntő része nem abból ered, hogy a járművezetők nem viselkednek megfelelően.

Segítsük a BKK-t, hogy képet kapjon a valós helyzetről! Kérünk Benneteket, amennyiben bármilyen támadás ér, akár szóban, akár fizikálisan, jelezzétek a BKK panaszvonalán, először a helyszín, járatszám megjelölésével, végül pedig a konkrét eset leírásával! Tudassuk a tisztelt megrendelővel a +36-1-325-5255 telefonszámon, a budapesti és környéki dolgozók igenis tisztességesen végzik a feladatukat, de jogunk van megvédeni magunkat a támadásokkal szemben, ha már ezt a BKK nem hajlandó megtenni!

 

Köszönettel:

EKSZ

Hőség menetrend

Hőség menetrend

Kedves EKSZ Tagok!

Bizonyára tudjátok, következetesen kitartunk kezdeményezésünk mellett, miszerint az éghajlatváltozás következtében kialakult rendkívül hosszan tartó és forró nyári kánikulai időszak a korábbi hőleváltó rendszer átalakítását teszi szükségessé.

Legutóbbi, július 12-én tartott konzultációnk alkalmával az a megállapodás született, hogy a munkáltató vizsgálja, mely vonalakon nem biztosított a megfelelő tartózkodási idő, ami lehetővé teszi, hogy legyen lehetőség kiszállni és felfrissülni a dolgozóknak. Ígéretet kaptunk arra is, hogy észrevételeink alapján vizsgálják, hol szükséges ennek érdekében a menetrenden módosítani. Várjuk az érintett vonalakon dolgozók jelzéseit, amit továbbítani tudunk, személyesen az EKSZ irodákban, bizalmiknál, illetve telefonon a szokásos elérhetőségeken, vagy írásban az info@egyksz.hu e-mail címen!

Egyben örömmel értesítünk Benneteket, megszületett az első valós eredmény az ügyben. Idézem az ATÜI illetékes osztályvezetőjének vonatkozó tájékoztatóját:

„A 7-esen és a 11-esen is olyan új menetrendet vezetünk be augusztustól, amellyel folytatjuk a munkakörülmény javítási intézkedéscsomagot. A napközbeni időszakban a járművek eggyel későbbi visszaindulást fognak teljesíteni minden körben, mint eddig, vagyis a követési idő mértékével növekszik meg a tartózkodási idő Albertfalván, valamint a Batthyány téren.

Mindkét vonalon ugyanez korábban már bevezetésre került a tanítási időszakban, most kiterjesztjük az iskolaszünetre is.”

Természetesen ez csupán az út eleje, de remélhetőleg sok dolgozónak fog könnyíteni a munkavégzésben.

CLB