EKSZ - AUTÓBUSZ-ÁGAZATI ALAPSZERVEZET

Az alapszervezet nem régi, hiszen 2016 őszén alakult meg, mégis arról kell beszélnünk,hogy az EKSZ megalakulásával egyidős. Az autóbusz ágazat területén, 2012-ben még a beolvadó szakszervezetek önálló alapszervezetként kezdték meg a működésüket. Ennek okai részben a vagyon, részben a különböző tulajdonlási viszonyok. Az alapszervezetek között megerősödött a bizalom, ezért szerencsére néhány év elég volt ahhoz, hogy az addig külön-külön működő szervezetek az Egységes Közlekedési Szakszervezet ideológiájának megfelelően valós egységet képviseljenek.

Így alakult ki az, hogy ma már egy alapszervezeten belül működik a Volánbuszos, BKV-s és a jelenleg csak alacsony tagsággal rendelkező VT-Arrivás alapszervezet. Nem titkolt cél, hogy a jövőben további egységesebb szervezeti modellben működjünk, és a szövetségi formát felváltsa a szakszervezeti egységes érdekképviselet. A folyamat szükségességét igazolja, hogy a 2010-es évektől Budapesten megkezdődtek a kiszervezések és sajnos ma már nem egyetlen szolgáltató, hanem több közösségi közlekedési cég végzi el a feladatokat. A döntéshozók tudatos lépésének következménye, hogy a feldarabolt autóbuszos közlekedésben gyengítsék a szakszervezetek szerepét. A válasz nem lehet más, csak az, hogy ebben a megosztott rendszerben a szakszervezetek struktúraváltása megtörténjen. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet és ezen belül az Ágazati Autóbusz Alapszervezet érdeke, hogy tömörítse, és ne szétzilálja az ágazat képviseletét.

Látható, hogy a megosztó rendszerben teljesen eltérő foglalkoztatási feltételek alakultak ki. Az alapszervezet további erősödése oda vezethet, hogy minél jobban tudjuk képviselni a különböző munkáltatóknál a munkavállalók érdekeit úgy, hogy az csaknem azonos feltételek között biztosítsa a munkakörülményeket, béreket. Kérjük, segítsetek felgyorsítani a folyamatot! Kísérjétek figyelemmel megújuló internetes felületeinket, és keressétek szakszervezetünket, képviselőinket!

Elnökségi tagok:

  • Ürge Roland elnök
  • Botos Péter elnökh.
  • Haibach János elnökh.
  • Békési László Cinkota divízió
  • Kiss László Dél-pesti divízió +36/70/3936691
  • Kármán Károly Dél-pesti divízió
  • Száraz György Óbuda divízió
  • Kalina József László Kelenföld divízió
  • Teket Balázs Kőbánya divízió

Területi képviselők:

Steiner Zsolt Cinkota divízió

Marosi Zoltán Cinkota divízió

Fehérvári László Cinkota divízió

Molnár Ádám Cinkota divízió

Krassó Gábor Cinkota divízió

Jakab Attila Cinkota divízió

Dudás József Cinkota divízió

Nagy Zsolt Cinkota divízió

Tóth Henrik Cinkota divízió

Kiss László Dél-pesti divízió +36/70/3936691

Makai Róbert Dél-pesti divízió

Tamási Gábor Kelenföld divízió

Mészáros Tamás Volánbusz

Kis Sándor Száva kocsiszín

 

 

 

Hírek

Bérmegállapodás BKV 2019

Bérmegállapodás BKV 2019

A mai napon lezárult a BKV Zrt-nél a 2019-es bértárgyalási folyamat. A megállapodás fontosabb elemei az alábbiak:

  • Az első három hónapra egységesen 105 ezer Ft bruttó bérkiegészítés, a márciusi bérfizetéssel együtt (április 8).
  • Egységesen nyolc százalék alapbéremelés a főállású munkavállalóknak, akik a bértarifa felső sávjában maradnak. Akik átlépik, minimum 5 %-ot kapnak.
  • Év végi csekély értékű ajándékozás keretében 14.900 Ft utalvány, ennek hiányában 17.400 Ft/fő bérkifizetés.
  • A beugró számok díjazása, hosszúságtól függő arányban emelkedik
  • Emelkedik azelsőajtós pótlék összege is 8 százalékkal, 100-ról 108Ft/ó mértékban. Szintén ilyen arányban emelkedik a jutalomalap, a távolléti díj és a járművezetői prémium.
  • Az utazási igazolványok a régi rend szerint járnak majd a családtagoknak is.

Az EKSZ tagjai körében elvégzett felmérést követően megállapítást nyert, hogy a döntő többség számára az emelés mértéke nem éri el a kívánt szintet, ezért nem tudjuk elfogadni a megállapodást. Az egyezség egyes elemei ugyan elfigadhatók, mint a visszamenőleges egy összegben fizetett bérkiegészítés, amely 467.500 Ft bruttó bér 8%-os mértékének felel meg, így a dolgozók legtöbbje számára magasabb összeg kerül kifizetésre, mint 8 %. Egyetértünk a kétrészes számok emelt díjazásával, azonban sokkal fontosabb tartjuk az alapbér nagyobb mértékű emelését, valamint az vállalatnál eltöltött évek magasabb arányban történő ellentételezést, a senioritási rendszer átalakítását.
Szakszervezetünk a bérfejlesztést tudomásul veszi, elfogadni azonban a fenti okokból kifolyólag nem tudja. 

Méltatlanul alacsony béremelés a BKV-nál!

Méltatlanul alacsony béremelés a BKV-nál!

Az EKSZ tartja magát a 15 százalékhoz

A mai napon a BKV vezérigazgatója hivatalosan is 5 %-os ajánlatot tett, annak ellenére, hogy a hétvégén sajtóközleményben cáfolta az erre vonatkozó híreket. Hivatkozva állami vállalatok három éves béremelésére, megítélése szerint ennyi elég lesz. Annál is érdekesebb az ajánlat, mivel a decemberi plenáris ülésen éppen a vezérigazgató kérte, ne is beszéljünk öt százalékról, mert valaki azt olvassa ki belőle, hogy ennyi elég lesz.

Méltatlanul alacsony béremelés a BKV-nál?

Méltatlanul alacsony béremelés a BKV-nál?

Az EKSZ 15 százalékot követel

Felháborítóan kevésnek tartja a BKV-nál tervezett 5 százalékos béremelést az Egységes Közlekedési Szakszervezet – reagált az EKSZ elnöke a sajtóban megjelent vérlázítóan alacsony mértékre, amit a cégvezetés nem cáfolt, mindössze egy semmitmondó közleménnyel kommentálta. Naszályi Gábor emlékeztet: a vezérigazgató tavaly ősszel azt ígérte, idén január végére megállapodnak, ám mostanáig még csak ajánlatot sem tett a béremelés mértékére.