EKSZ - AUTÓBUSZ-ÁGAZATI ALAPSZERVEZET

Az alapszervezet nem régi, hiszen 2016 őszén alakult meg, mégis arról kell beszélnünk,hogy az EKSZ megalakulásával egyidős. Az autóbusz ágazat területén, 2012-ben még a beolvadó szakszervezetek önálló alapszervezetként kezdték meg a működésüket. Ennek okai részben a vagyon, részben a különböző tulajdonlási viszonyok. Az alapszervezetek között megerősödött a bizalom, ezért szerencsére néhány év elég volt ahhoz, hogy az addig külön-külön működő szervezetek az Egységes Közlekedési Szakszervezet ideológiájának megfelelően valós egységet képviseljenek.

Így alakult ki az, hogy ma már egy alapszervezeten belül működik a Volánbuszos, BKV-s és a jelenleg csak alacsony tagsággal rendelkező VT-Arrivás alapszervezet. Nem titkolt cél, hogy a jövőben további egységesebb szervezeti modellben működjünk, és a szövetségi formát felváltsa a szakszervezeti egységes érdekképviselet. A folyamat szükségességét igazolja, hogy a 2010-es évektől Budapesten megkezdődtek a kiszervezések és sajnos ma már nem egyetlen szolgáltató, hanem több közösségi közlekedési cég végzi el a feladatokat. A döntéshozók tudatos lépésének következménye, hogy a feldarabolt autóbuszos közlekedésben gyengítsék a szakszervezetek szerepét. A válasz nem lehet más, csak az, hogy ebben a megosztott rendszerben a szakszervezetek struktúraváltása megtörténjen. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet és ezen belül az Ágazati Autóbusz Alapszervezet érdeke, hogy tömörítse, és ne szétzilálja az ágazat képviseletét.

Látható, hogy a megosztó rendszerben teljesen eltérő foglalkoztatási feltételek alakultak ki. Az alapszervezet további erősödése oda vezethet, hogy minél jobban tudjuk képviselni a különböző munkáltatóknál a munkavállalók érdekeit úgy, hogy az csaknem azonos feltételek között biztosítsa a munkakörülményeket, béreket. Kérjük, segítsetek felgyorsítani a folyamatot! Kísérjétek figyelemmel megújuló internetes felületeinket, és keressétek szakszervezetünket, képviselőinket!

Elnökségi tagok:

  • Botos Péter elnök
  • Kármán Károly elnökh.
  • Haibach János elnökh.
  • Békési László Cinkota divízió
  • Ürge Roland Cinkota divízió
  • Kiss László Dél-pesti divízió +36/70/3936691
  • Száraz György Óbuda divízió
  • Kalina József László Kelenföld divízió
  • Teket Balázs Kőbánya divízió

Területi képviselők:

Steiner Zsolt Cinkota divízió

Marosi Zoltán Cinkota divízió

Fehérvári László Cinkota divízió

Molnár Ádám Cinkota divízió

Krassó Gábor Cinkota divízió

Jakab Attila Cinkota divízió

Dudás József Cinkota divízió

Nagy Zsolt Cinkota divízió

Tóth Henrik Cinkota divízió

Kiss László Dél-pesti divízió +36/70/3936691

Makai Róbert Dél-pesti divízió

Tamási Gábor Kelenföld divízió

Mészáros Tamás Volánbusz

Kis Sándor Száva kocsiszín

 

 

 

Hírek

Bér 2020 ÁB ülés

Bér 2020 ÁB ülés

Változatlanul érdemi ajánlat nélkül zajlik a 2020-as bértárgyalás. A munkáltató csak a felosztás módjára tett javaslatokat, az emelés mértékére azonban nem. Ráadásul a javaslatok a már korábban megfogalmazott elvárásoktól is jelentősen eltértek. Továbbra sem látszik esély a hároméves megállapodás megkötésére.

BKK panasziroda

Kedves Budapesti és Agglomerációs Járművezetők!

A BKK megalakulása óta gyakran vitatható körülmények között ellenőrzi a munkavégzésünket, nem törődve a bennünket folyamatosan érő verbális és fizikai támadásokkal.

bkk_logo.svg.png

A közelmúltban felerősödött a BKK nyomása, mára ott tartunk, hogy kifejezetten ránk uszítja az utasokat, biztatva őket feljelentések megtételére. Megítélésünk szerint ez nem lehet cél és nem vezet a rendszeres konfliktusok megszüntetéshez. Ahelyett, hogy a szolgáltatásban dolgozókat és az azt igénybe vevőket egymás ellen uszítaná, inkább az utazási feltételek betartására kellene nagyobb figyelmet fordítania a megrendelőnek.

Mindezekből az derül ki, a BKK-nál nincsenek tisztában azzal, mennyi támadás éri a dolgozókat, mint ahogy azzal sem, hogy a konfliktusok döntő része nem abból ered, hogy a járművezetők nem viselkednek megfelelően.

Segítsük a BKK-t, hogy képet kapjon a valós helyzetről! Kérünk Benneteket, amennyiben bármilyen támadás ér, akár szóban, akár fizikálisan, jelezzétek a BKK panaszvonalán, először a helyszín, járatszám megjelölésével, végül pedig a konkrét eset leírásával! Tudassuk a tisztelt megrendelővel a +36-1-325-5255 telefonszámon, a budapesti és környéki dolgozók igenis tisztességesen végzik a feladatukat, de jogunk van megvédeni magunkat a támadásokkal szemben, ha már ezt a BKK nem hajlandó megtenni!

 

Köszönettel:

EKSZ

Hőség menetrend

Hőség menetrend

Kedves EKSZ Tagok!

Bizonyára tudjátok, következetesen kitartunk kezdeményezésünk mellett, miszerint az éghajlatváltozás következtében kialakult rendkívül hosszan tartó és forró nyári kánikulai időszak a korábbi hőleváltó rendszer átalakítását teszi szükségessé.

Legutóbbi, július 12-én tartott konzultációnk alkalmával az a megállapodás született, hogy a munkáltató vizsgálja, mely vonalakon nem biztosított a megfelelő tartózkodási idő, ami lehetővé teszi, hogy legyen lehetőség kiszállni és felfrissülni a dolgozóknak. Ígéretet kaptunk arra is, hogy észrevételeink alapján vizsgálják, hol szükséges ennek érdekében a menetrenden módosítani. Várjuk az érintett vonalakon dolgozók jelzéseit, amit továbbítani tudunk, személyesen az EKSZ irodákban, bizalmiknál, illetve telefonon a szokásos elérhetőségeken, vagy írásban az info@egyksz.hu e-mail címen!

Egyben örömmel értesítünk Benneteket, megszületett az első valós eredmény az ügyben. Idézem az ATÜI illetékes osztályvezetőjének vonatkozó tájékoztatóját:

„A 7-esen és a 11-esen is olyan új menetrendet vezetünk be augusztustól, amellyel folytatjuk a munkakörülmény javítási intézkedéscsomagot. A napközbeni időszakban a járművek eggyel későbbi visszaindulást fognak teljesíteni minden körben, mint eddig, vagyis a követési idő mértékével növekszik meg a tartózkodási idő Albertfalván, valamint a Batthyány téren.

Mindkét vonalon ugyanez korábban már bevezetésre került a tanítási időszakban, most kiterjesztjük az iskolaszünetre is.”

Természetesen ez csupán az út eleje, de remélhetőleg sok dolgozónak fog könnyíteni a munkavégzésben.

CLB