heroimage.jpg

Autóbuszvezető Európa-bajnokság

(Berlin, 2018.09.22.)

Első alkalommal került megrendezésre, 2018-ban az Autóbuszvezető Európa bajnokság, 21 csapat részvételével  Berlinben, a BVG (Berlini Közlekedési Vállalat) Indira Gandhi utcai telephelyén. A magyar csapatok fantasztikus versenyzéssel egyéniben Haibach János (Cinkota Divízió, szakszervezetünk egyik vezetője) révén bronzérmet szerzett, a BKV Zrt. csapata Flámis Gabriella (Óbuda Divízió) és Haibach János összeállításban a hatodik helyen végeztek. A miskolci MVK Zrt. csapata Orliczki Nikoletta és Borsos István összeállításban pedig tizedik lett. Gratulálunk bajnokainknak!

 

 

Közlemény 2018.06.15.

El a kezekkel a BKV-sofőröktől!

EKSZ: Kockázatos a klímák miatt a járművezetők ellen uszítani az utasokat

Elegük lett a BKV-s járművezetőknek a légkondik miatt gerjesztett és egye inkább elhatalmasodó cirkuszból, az alaptalan támadásokból. A képviseletüket ellátó Egységes Közlekedési Szakszervezet határozottan visszautasítja a laikus, rosszindulatú vádakat, miszerint a sofőrök üzemanyag-megtakarítás miatt nem kapcsolják be a buszok hűtőberendezését. Felháborító, hogy a munkáltatók egyike sem szólal meg alkalmazottai védelmében, s nem cáfolja az őket ért vádakat – szögezi le közleményében az EKSZ. 

 

Kongresszus

Tisztelt EKSZ Tagok!

 

Mint arról az egyksz.hu honlapunkon, illetve a regisztrált tagok hírlevél útján (regisztrálni az e-mail cím megadásával szintén a honlapon lehet) már tájékozódhattatok, Nemes Gábor korábban meghozott döntése alapján lemondott a szakszervezet elnöki pozíciójáról. A jövőben a KSZOSZ elnökeként (melynek szintén tagja a szakszervezetünk) képvisel bennünket magasabb fórumokon. Kívánunk neki nagyon sok sikert és az eddigiekhez hasonló elhivatottságot, kitartást munkájához!

 

Kedves Munkatársak, EKSZ Tagok!

dsc_0013.jpg

Kedves Munkatársak!

Engedjétek meg, hogy megköszönjem azt a bizalmat, mely eredményeként szakszervezetünk élén több, mint 15 évet eltölthettem.

Hálás vagyok érte, hogy szakszervezeti tagságunk kitartott mellettem, mellettünk és hozzájárultatok ahhoz a munkához, mely nem volt könnyű az elmúlt években. Nélkületek nem juthattam volna el oda, ahova most elértem és nem is folytathatnám tovább ezt a feladatot.

Hálás vagyok érte és minden erőmmel azon leszek, hogy ezek után is sikeresen képviselhessem az érdekeiteket, amennyiben erre lehetőséget kapok.

Továbbra is az EKSZ tagja maradok és segíteni fogok abban, hogy az új elnök is sikeresen és eredményesen tudja feladatait ellátni.

Kérem, támogassátok Naszályi Gábor munkáját, aki eddig is az elnökség tagjaként és a Kongresszus elnökeként végezte feladatát és a következő időszaktól a szakszervezet irányítását veszi át.

Köszönöm nektek, további sikeres érdekérvényesítést kívánok,

 

Nemes Gábor

 

Egy sajtóreagálás margójára

Előzmény

Környei Éva, a BKV Zrt. jogi- és humánpolitikai igazgatója a közelmúltban nyilatkozott egy újságnak, s a tartalom több lapban és internetes portálon is elterjedt. A „hallgattassgabo.jpgék meg a másik fél is” – ez esetben a munkavállalókat képviselő szakszervezetét – elv alapján engem is megkérdezett jó néhány újságíró. Módom volt hát kifejteni az igazgatóasszony állításaitól merőben eltérő álláspontomat. Erre aztán a BKV sajtóosztálya reagált, nyilvánvalóan azért ők, mert az igazgatóasszony ezt az igen alacsony színvonalúra sikeredett írásos reagálást már nem vállalta. A cáfolatnak szánt közlemény egyszerűen értékelhetetlen, pontatlanságokat, téves vagy szándékosan torzított állításokat tartalmaz, s egyértelmű, hogy egyetlen célja a szakszervezet és a hangját emelni bátorkodó vezetőjének a lejáratása. Én ennek állok elébe. Egyúttal megosztom saját, részletesen alátámasztott állításaimat, érveimet.

 

 

 

 

Mi lenne, ha…

 

Olvasom a BKV sajtóközleményét (megtalálható a BKV honlapján). Cáfolnak. Csak az az érdekes, a leírt szavakkal ellentétben nem az EKSZ állításait, hanemgabo.jpg saját eddigi nyilatkozataikat. Bármennyire is sajnálatos, hogy kivonultak a bruttó 400 ezres ajánlatból, mégis azt kell mondjam, ez már egy fokkal jobb, mint amit eddig tettek. Idáig ugyanis azt próbálták elhitetni a buszvezetői hirdetésre jelentkezőkkel, valóban bruttó 400 ezer Ft-ot fognak keresni, amint elkezdenek a vállalatnál dolgozni. Idézem a hirdetés szövegét:

 

 

 

 

Bérbefagyva

Előre bocsátom, az írásomban emlegetett bruttó 400 ezer Ft, melyet a BKV az új dolgozóknak ajánl, nem tévesztendő össze sem a BKV jelenlegi gabo.jpgalkalmazottainak bérátlagával, sem a jelenlegi autóbuszvezetők bérének átlagával! Az elsőbe ugyanis teljesen eltérő munkaterületek vannak besorolva, a másodikat pedig elvileg nem érheti el egy új dolgozó bére. Vagy mégis? Ebben az írásomban erre keresem a választ.

 

 

 

 

 

 

Miért is kéne lemondania Dabóczi Kálmánnak?

A bliccelő pert nyert a BKK ellen. Sokan emiatt már a vezérigazgató fejét, pontosabban lemondását, leváltását követelik. A bíróság szerint ugyanigabo.jpgs jogsértően magas a jegyárhoz képest a 92-szeres bírság aránya.

De nézzük, hogy is alakul ki a 92-szeres bírság (32 ezer Ft)! Tisztelt bliccelő feledékeny, meg aztán a megszokás is arra inspirálja, ne kezeljen jegyet felszállás után. Nagy feledékenységéből a fehér hollóként megjelenő jegyellenőr rángatja ki, figyelmeztetve hősünket szórakozottsága következményeire, mellékelve egy postai csekket is, amely az emlékezetet hivatott éberen tartani.

 

 

Visszalopott béremelés

Utasok nélkül közlekedő buszok, kizsigerelt és kifosztott járművezetők, teljes káosz jellemzi az agglomerációs szolgáltatást, mióta azt a Volánbusz átvette a BKV-tól. Mára eljutott oda a helyzet, hogy az idei, 15 %-osnak hazudott bérfejlesztés ellenére a dolgozók annyit kapnak csupán, mint az emelés előtt, köszönhetőgabo.jpgen a kizsákmányoló állami vállaltnak, valamint a helyi, hagyományos volános szakszervezetnek.

A 2014-ben elindított, a diktátor Orbán ötlete nyomán kitalált torz rendszer kiteljesedni látszik, Budapest és közvetlen vonzáskörzete alaposan megsínylette az átalakítást. Mindennek ellenére, ismerve a Magyarországon jelenleg uralkodó állapotokat, korántsem gondolom, hogy elértük volna a szakadék alját.

Nagyon (m)elegünk van!

Nagyon (m)elegünk van!

ngsokk.jpgMinden tiszteletem a munkavállalóké, akik helyt álltak ebben a rendkívüli melegben. Tetszik, nem teszik, komolyan kell vennünk a klímaváltozást, amelynek következtében átértelmeződik a hőség fogalma is. Brutálisan forró napokat éltünk át, s csak reméljük, hogy túl vagyunk az idei legdurvább kánikulai hullámon. Sajnos fel kell készülnünk rá, hogy ez a jelenség gyakoribbá, sőt rendszeressé válik a következő években. Emberek vagyunk, nem gépek. Ezt nem lenne szabad elfelejteniük azoknak sem, akik felelős döntéseket hoznak, akár éppen a kánikulában végzett munka körülményeiről. A XXI. században azt gondolnánk, egy modern európai kultúrában az ember az érték, a humánum az első számú szempont.